Mirella Nannes - van den Berg - Manager Operational Support & Development
Luisteren, verzamelen, analyseren en dan de oplossing
“De combinatie van grote strategische projecten en kleine verbeteringen doorvoeren op de vloer maakt mijn werk zo leuk!”
Mirella Nannes – Van den Berg is teamlead Systems van de nieuwbouw DC in Alkmaar en verantwoordelijk voor het proces van aansturen van de nieuwe machines en opslaglocaties door de bestaande ICT-systemen. Daarnaast ondersteunt ze de projectgroep met analyses om strategische verbeteringen in het logistieke proces te kunnen doorvoeren.
Sinds 2005 is Mirella samen met haar collega Heleen verantwoordelijk voor het oplossen van complexe logistieke vraagstukken. ”Wij worden niet direct bij een storing of probleem geroepen, maar als het vaker voorkomt gaan we op zoek naar oplossingen die het werk vergemakkelijken en fouten verminderen. Ook vragen we hiervoor een nieuwe functionaliteit aan bij IT en testen deze vervolgens samen met de superusers.”
De uitbreiding van het DC betekent een grote vooruitgang. “De Autostore oplossing wordt uitgebreid van 44.000 naar 64.000 kratten en dat levert veel voordelen op. Zo kunnen we straks vaker de gehele order in 1 doos verpakken. Zo komen we tegemoet aan de vraag van de klant en zijn we tegelijkertijd ook duurzamer aan het werk. Ook optimaliseren we nu de werkomstandigheden voor het personeel in het magazijn. Bijvoorbeeld minder diep reiken, aparte zones voor verschillende producten maken, zodat tilhulpen kunnen worden ingezet.”
Mirella haalt haar informatie van de vloer. “Luisteren, verzamelen, analyseren en dan de oplossing. Een praktisch voorbeeld hiervan zijn de etiketten. De barcodes stonden bij elkaar en tijdens het scannen van een pakket moest je de andere barcode met je hand afdekken. Dan hoor ik dat van een medewerker, stem de aanpassing af met betrokkenen en vraag bij IT om een aanpassing van de lay-out. Nu hebben we een slimmere oplossing voor het scannen van de etiketten en handling van de pakketten.”
Mirella is nog lang niet klaar. “Er zijn nog heel veel mogelijkheden bij de inbound of hoe we de value added logistics beter kunnen ondersteunen met ons systeem. Morgen kan beter dan vandaag zijn.”